Що робити, якщо дитина отримала двійку

Администратор, 10.10.2016

Перший місяць навчального року пролетів немов мить і діти починають приносити додому свої перші результати у щоденнику. Батьки, переповнені цікавості та переживань, звичайно ж, бажають побачити гарні відмітки, але реальність не завжди співпадає з бажаним. Спробуйте згадати свої шкільні роки. З яким задоволенням ви поспішали додому, щоб розгорнути перед батьками щоденник з великою та очікуваною першою… Двійкою. Звичайно ж, такого ніколи не було. Так буває лише в гарними оцінками. Перша п’ятірка завжди радість для батьків та учня, наслідком якої стає підвищення самооцінки, зріст самоповаги та більш впевнена поведінка в дитячому колективі.

Якщо з першою відмінною оцінкою все зрозуміло, то спробуйте згадати, що ви відчували, коли йшли додому з першою двійкою. Погані результати навіть вже в дорослому житті засмучують нас, а для дитини перша двійка справжній стрес. Тому будьте уважні до наших порад та допоможіть вашій дитині впоратись з першою невдачею.

Зберігайте спокій!


04.jpgЯкщо так сталось і дитина все ж таки прийшла додому з двійкою, не потрібно кричати, наказувати та, ні в якому разі, бити дитину. Щоб не зашкодити власній дитині спробуйте дізнатись причину двійки та уважно проаналізувати ситуацію. Всі ми люди і невдач не уникнути. Дитина могла отримати двійку через звичайний головний біль, внутрішні переживання або просту неуважність, бо дитину так просто відволікти. Причина може будь-якою і потрібно знайти правильний підхід, щоб уникнути у подальшому таких ситуацій та не зашкодити психічний стан дитини.

Двійка – причина та ліки


1. Дитина отримує двійку через те, що не зрозуміла матеріал на занятті або через помилки у перевірочній роботі. Батьки ніколи не повинні морально принижувати дитини або наголошувати на тому, що дитині не вистачає розумових здібностей. Батькам необхідно підтримати свою дитину та, якщо потрібно, пояснити матеріал. Якщо ви вже й самі забули з чого складається молекула або й ніколи не знали про ковалентний зв’язок спробуйте розібратись разом з дитиною, використовуючи різного роду методичні та наочні посібники. Такі методи не лише допоможуть впоратись з труднощами, а й, можливо, розкриють талант до однієї з наук.

    • 2. Байдужість до навчання та лінощі. Така ситуація потребує ще більшої участі батьків ніж попередня. Якщо немає мотивації до навчання, то необхідно її створити. Перш за все спробуйте пояснити дитині, що успіхи в навчанні безпосередньо впливають на майбутній добробут. Якщо бажання навчатись обумовлено розладами з вчителем, поганою програмою або великим пробілом у знаннях, покажіть дитині, що сильна людина, яка здібна подолати невдачі такого роду та витримати конкуренцію, досягає високих результатів.
    • Двійка не за знання. Бувають ситуації, коли вчителі ставлять двійки за поведінку. Є риси характеру, що сприяють тому, що у щоденнику з’являється величезна двійка: неуважність, мрійливість, невпевненість в собі, переживання. Задача батьків – допомогти дитині стати сильною, впевненою та зібраною людиною. Побороти невпевненість в собі допоможуть публічні виступи, наприклад, у театральному гуртку. Якщо такої можливості немає – створіть театральний гурток вдома. Можна придбати яскраві декорації з відомих казок та створити справжню виставу для бабусі та дідуся.

    • 3. Отримати двійку легко, якщо просто не встигаєш. Стається так, що навчальний процес йде дуже швидко та не всі діти можуть за ним встигати. Тільки пройшли та нарешті запам’ятали букви, а вже потрібно швидко читати та інше. Двійки можливі через недостатню швидкість роботи. Дитина може бути дуже здібною, але повільною. Найчастіше такі здібності залежать від темпераменту, а цей показник, як відомо, неможливо покращити або погіршити, тому завдання батьків звернути увагу викладачів на те, що дитина скоріше зразково виконає домашню або самостійну роботу, ніж впорається з вікториною.

    • 4. Дуже складна навчальна програма. Часто трапляється, що батьки самостійно створюють труднощі для своєї дитини та ставлять дуже високі вимоги. Наприклад, віддають у престижну школу з ускладненою програмою, ведуть в школу дуже рано. Після навчання дитина вже виснажена, але щоб отримати гарну оцінку завтра ще потрібно весь вечір сьогодні робити домашню роботу. Тоді батьки звинувачують школу у дуже складній програмі. Обирайте для своєї дитини школу, в якій можна отримати хороші знання та отримати п’ятірку, за прийнятну кількість витрачених зусиль.

    • 5. Випадкова двійка. Слід пам’ятати, що завжди існує деякий процент випадкових поганих оцінок і це допустимо. Але необхідно слідкувати та контролювати, щоб декілька випадковостей не переросли у регулярність.

    • 6. Погані відносини з вчителем. Така ситуація є дуже важливою. Через погані відносини вчитель не завжди об’єктивно виставляє оцінки, а дитина може, навіть, боятись відповідати на занятті. Якщо ви помітили, що відносини вчителя з дитиною впливають на оцінки, а не лише знання, то батькам потрібно зустрітись з вчителем та визначити проблему. Бувають випадки явної несумісності вчителя та дитини – найкраще рішення при цьому перевести дитину в інший клас.


Психологія двійки


02-ochen-ploho.jpgПерша двійка – переломний момент у навчальному процесі. Від вашої реакції на цей випадок залежить подальше бажання дитини навчатися. Пам’ятайте про те, що дитина не повинна боятись отримувати погані оцінки та приносити їх додому.  Перша двійка – це перша і, як здається дитині, найбільша невдача, від якої хочеться опустити руки, особливо, якщо двійка випадкова. Навчіться разом з дитиною аналізувати ситуацію та знаходити вихід. Якщо дитина отримала двійку через недостатню кількість знань, покажіть дитині, як підтягнути хвости та виправити двійку. Дитина відчує вашу опору та зрозуміє, що в разі подальших невдач можна звернутись до вас за допомогою. Перші погані оцінки в школі – перший досвід дитини в житті, коли потрібно зробити крок вперед та побороти перешкоди.

Висновки та зауваження

Переглядаючи щоденник дитини завжди приділяйте більше уваги хорошим оцінкам. Заохочуйте дитину за маленькі досягнення з математики, біології, тощо. Але ніколи не упускайте з виду двійки – якщо залишити їх без уваги, дитина не зрозуміє своїх помилок, не навчиться їх виправляти та боротись з труднощами. Також завжди потрібно пам’ятати, що оцінки далеко не завжди віддзеркалюють справжні розумові здібності вашої дитини. Займайтесь розвитком вашої дитини за допомогою домашніх розвиваючих ігор, читайте книжки та вивчайте складні теми з наочними посібниками, тоді ваша дитина буде вас радувати великими п’ятірками у щоденнику.