Як запам'ятати складні формули

Администратор, 15.11.2016

Пам’ять - особливий механізм


top-10-kids-with-intelligence.jpgПам’ять являє собою комплекс складних процесів, за допомогою яких людина сприймає, запам’ятовує, зберігає та відтворює інформацію. Не весь цей набір функцій доступний дитині з самого народження. Пам’ять дитини розвивається та вдосконалюється з кожним роком. Вважається, що вже в підлітковому віці пам’ять дитини набуває найвищих здібностей, а підліток спроможний використовувати всі її можливості та типи. Звичайно ж, для запам’ятовування будь-якої інформації використовуються різні органи почуттів.

Якщо розглянути шкільну програму можна помітити, що різні види робіт розраховані на використання різних форм пам’яті: диктант використовує короткочасну пам’ять, вивчення та декламація віршів працюють з довгостроковою зоровою пам’яттю, а також є практикою відтворення інформації з пам’яті та інше. Відставання дитини з однієї з дисциплін може бути показником того, що механізми пам’яті недостатньо розвинуті. Розвиток пам’яті у дітей потрібно починати, як можна раніше та постійно продовжувати. Це потрібно робити постійно як батькам вдома, так і вчителям у навчальних закладах. Для розвитку пам’яті у дитини існує багато вправ та розвиваючих ігор, які розроблені на основі механізму роботи пам’яті в організмі дитини, а також вікових особливостей пам’яті.

Розвиток пам’яті з дитинства

11384_3D.jpgОдним із найбільш ефективних засобів розвитку пам’яті є візуалізація. Візуалізація допомагає розвивати перші та основні функції такі, як запис у пам’ять та відтворення. Саме тому спочатку необхідно розвивати у дитини здібність переводити інформацію в образну форму, а також здібність до осмисленого сприйняття цих образів. Ці вправи допоможуть дитині навчитись концентрувати увагу на об'єкті, який потрібно запам'ятати. Для таких вправ існує багато дидактичних матеріалів та наочних посібників для дітей різних вікових категорій. Наприклад, гра з магнітами «Овочі»  розрахована для дітей дошкільного віку. Вона складається з набору магнітів, на яких зображені різноманітні овочі. Поступово показуючи магніти та озвучуючи їх назви, ви дозволяєте створити візуальні образи предметів для дитини.


igryi-razvivayushhie-pamyat.jpg  Ігри та вправи такого типу сприяють запису інформації, що необхідно для використання короткочасної пам'яті. В цей же час, щоб інформація із короткочасної пам'яті перейшла в довгострокову, її необхідно обробити та структурувати. Основною операцією розумової діяльності дитини з обробки інформації є виявлення відмінностей та встановлення схожості між предметами. Ці здібності дозволяють класифікувати предмети за формою, кольором, призначенням та інше. Зручним та сучасним рішенням для розвитку таких здібностей є магнітні дошки та ігри з картками на магнітах. Для ефективного вивчення форм та кольорів запропонуйте дитині конструктори. Ці операції дозволяють створити у дитини асоціації для зв’язку предметів між собою. Вміння порівнювати та аналізувати предмети є хорошим стартом для подальшого навчання дитини в школі. 

Шкільні практики тренувань

Чим старшою стає дитина, тим більше здібностей з керування власною пам’яттю вона має. Звичайно шкільна програма розрахована на те, що дитина тренує свою пам’ять, коли вивчає вірш, пише аудиювання або твір, але це скоріш практика одних і тих же навичок та відсутність розвитку. В шкільному віці батьки вже менше приділяють уваги розвитку пам’яті і даремно, адже ці навички втрачаються, особливо, якщо дитина не виконує шкільну програму, наприклад, переписує готовий твір з Інтернету або заучує вірша на уроці і він швидко залишає короткочасну пам’ять назавжди.

7915263_orig.png  Для того, щоб дитина запам’ятовувала матеріал, що викладається на уроці, як і     раніше використовується принцип візуалізації, але об’єкти для запам’ятовування стали складнішими. Викладаючи матеріал, вчитель пише на дошці найголовніші аспекти теми, яка викладається, щоб створити візуальний образ, а також повторює все вголос для створення складних асоціацій між органами зору та слуху. Записуючи до зошита учень підкріплює цю асоціацію рухами. Комплексний вплив органів почуттів школяра дають добрий результат. Саме тому, дитина, яка відволікається на уроці, може пропустити один з зв’язків і втратити потрібну інформацію.

Останнім часом гарною практикою стала постійна візуалізація, яка являє собою постійну наочну інформацію. Для реалізації цієї практики використовуються стенди з формулами, алфавітами та іншою корисною інформацією. Звичайно складно охопити весь матеріал на одному стенді, тому можна обрати набори для оформлення кабінетів, які не лише створять сприятливі умови для кращого вивчення матеріалу, але й будуть слугувати оригінальним оформленням предметного кабінету. Такі набори будуть корисні для кабінету математики, фізики, географії, біології, хімії тощо.

7560.jpg

Пам’ять дитини від самого народження потребує вдосконалення та розвитку, а також обов’язкової участі батьків. Пам’ять – це уявний м'яз, що потребує постійного тренування та навантаження. Залучайте до своїх занять цікаві та барвисті методичні посібники та розвиваючи ігри, щоб розкрити неймовірні таланти вашої дитини. З вашою допомогою дитина навчиться запам’ятовувати будь-які найскладніші формули.